-

Grzeralts : Technikalia okiem biologa.

Komentarze użytkownika

@Jak Żydzi i ekolodzy dewastują dyskurs publiczny w Polsce? (4 kwietnia 2024 09:36)

Grzyby będą na pewno, nie ma się co oszukiwać. W ogóle wszelkie tego typu rozwiązania to w naszym klimacie krew w piach i działania nadmiarowe. Tu wystarczy dobrze zaizolowany budynek z solidnym akumulatorem ciepła wewnątrz, czy to w postaci litej konstrukcji wewnętrznej czy solidnego pieca kaflowego/murowanego komina/itp. położonego w środku domu. Pali się w tym po prostu drewnem/pelletem/czy co tam jest na miejscu i nie wymaga to żadnego wykwintnego pieca, tylko po prostu dobrego dowozu powietrza, bo suche drewno przy odpowiednim dostępie tlenu spala się czysto. Jak zależy nam na sprawności to może być piec zgazowujący. Takie rozwiązanie jest proste, tanie i skuteczne, a latem w domu też jest przyjemnie. Zużycie drewna dla domu 150m2 nie powinno przy takich rozwiązaniach ...

Grzeralts
6 kwietnia 2024 07:26

@Kto nas teraz weźmie w obronę? (31 marca 2024 23:20)

Św.Tomasz (i paru innych) wyjaśniał to dawno już dosyć w strasznie grubej i staromodnym językiem napisanej książce - może dlatego się nie przyjęło za bardzo? ;)

Spóźnione (ale niespecjalnie, bo oktawa) życzenia radosnego świętowania Zmartwychwstania Pańskiego!

Grzeralts
2 kwietnia 2024 08:20

@"To wszystko już było" - ale czy naprawdę? (11 lutego 2024 21:03)

Widzisz, miałem nie pisać nic w Wielki Post, ale spotykamy się tu od tak dawna, że Tobie odpowiem. Ja już byłem. I mogę być w każdej chwili, zostać też. W dowolnym kraju Europy w zasadzie, a przy pewnym wysiłku i poza. Ale nie chcę, i na dodatek uważam, że (już) nie warto.

Upadek Europy lepiej jednak obserwować nieco z obrzeża niż siedzieć w samym jego środku. Oczywiście Imperium Brytyjskie jako takie nie upadnie. Ale cywilizacja europejska w nim już jest zamieciona. I mimo, że tak wydaje się w tej chwili, wątpię, żeby zastąpił ją świat islamu. Ale nie zginie chrześcijaństwo, wręcz przeciwnie, wzmocni się. Tyle, że to nie musi oznaczać tryumfu w doczesnym rozumieniu, w każdym razie nie w Europie, ani w UK. Więc czytaj dalej Pismo i rób swoje, póki możesz. A m ...

Grzeralts
14 lutego 2024 06:42

@"To wszystko już było" - ale czy naprawdę? (11 lutego 2024 21:03)

Nie służy ci ta Brytania w dosyć widoczny sposób, niestety. Masz tam w ogóle jakieś lasy?

Grzeralts
13 lutego 2024 06:51

@Buraki, buraki wszędzie (12 lutego 2024 21:49)

Babcie elit też tak żyły, ale ta książka to po prostu racjonalizacja tryumfalnego pochodu piekielnych bab przez kolejne generacje (w końcu dowcipy o teściowych nie wzięły się z próżni ;) ). A tu masz wyjaśnienie - to przez traumę od pana i plebana, której zaznały babki.

Grzeralts
13 lutego 2024 06:47

@"To wszystko już było" - ale czy naprawdę? (11 lutego 2024 21:03)

Zapewne żadna z tych, które dziś widać na czele wyścigu ;) Oczywiście, może się zdarzyć, że zwycięży jakieś niewyszukane barbarzyństwo, co akurat nie byłoby ciekawe do oglądania, zwłaszcza od wewnątrz. Ale bądźmy dobrej myśli, bo na tryumf głupoty z okrucieństwem pospołu i tak nie da się w żaden rozsądny sposób przygotować.

Grzeralts
12 lutego 2024 19:43

@"To wszystko już było" - ale czy naprawdę? (11 lutego 2024 21:03)

Oczywiście, że wszystko już było i martwić się nie ma potrzeby. Jednak cywilizacja europejska jest umarłą. I nie dlatego, że porzuciła wiarę w Boga, bo nigdy nie było jakoś szczególnie więcej osób naprawdę wierzących niż dziś. I nigdy nie było też lepszej jakości obrzędów religijnych - większość i tak chałturzyła przy nich okrutnie. Ale Europa porzuciła bazową ideę, która ją stworzyła. A bez idei cywilizacja istnieć nie może. Więc powstanie jakaś inna, na naszych oczach - i to jest nowe, tego już dawno tu nie było.

Grzeralts
12 lutego 2024 06:39

@O konserwatyzmie i zupełnie nie o nim (9 lutego 2024 18:26)

Mi bardziej pasuje mielonka - są w nim różne rzeczy, dobre i złe, czasem trudno rozpoznawalne, ale ogólnie smakuje dobrze. Tyle, że nieuchronnie prowadzi do śmierci.

Grzeralts
11 lutego 2024 12:59

@O konserwatyzmie i zupełnie nie o nim (9 lutego 2024 18:26)

Życie jest jak mielonka, też niezbyt zdrowe.

Grzeralts
11 lutego 2024 10:58

@Szósta, ósma, wpół do trzeciej (9 lutego 2024 11:26)

Nauka odpowiada na pytanie: "W jaki sposób?". Wyjaśnia tym samym mechanizm. Religia zaś zajmuje się pytaniem: "Dlaczego?". Czyli nie pyta o mechanizm, tylko o sens. Ludzie tego zazwyczaj nie odróżniają, sens i mechanizm zlewają im się w jedno. Im bardziej szwankuje edukacja, tym trudniej wyjaśnić, że to jednak są dwa zupełnie różne pytania. Nawet wysoka inteligencja (jak u Dawkinsa) nic w takim wypadku nie pomoże, bo deficyt jest na poziomie mądrości, nie inteligencji.  

Grzeralts
10 lutego 2024 11:31

@Szósta, ósma, wpół do trzeciej (9 lutego 2024 11:26)

Chodziło mi o to, że religia i nauka mają rozłączne dziedziny, z zasady wzajemnie niesprzeczne. Ale religia katolicka akurat otwarcie wspiera metodę naukową we wnioskowaniu w kwestiach dowolnych, sama zresztą starając się stosować takową w rozważaniu kwestii religijnych. Wiara w rozumieniu metody, czyli przyjęcia dogmatu jako metody wyjaśniania rzeczywistości nie ma zaś w ogóle zastosowania w nauce, przynajmniej w naukach ścisłych. Co nijak nie przeszkadza naszej świeckiej cywilizacji stosować ją gdzie się tylko da ;) 

Grzeralts
10 lutego 2024 09:44

@Szósta, ósma, wpół do trzeciej (9 lutego 2024 11:26)

Żeby było zabawniej, wiara jest wprawdzie z nauką rozłączna, ale Kościół jest stosuje myślenie naukowe - bo dogmaty stosuje wyłącznie w kwestiach wiary, a w doczesnych otwarcie do obalania dogmatów zachęca. Inne instytucje i religie aplikują dogmaty do zagadnień doczesnych.

Grzeralts
9 lutego 2024 12:29


@O trwonieniu publicznych pieniędzy na promocję polskiego bohaterstwa (8 lutego 2024 09:39)

Przy okazji skutecznie wmówiono nam, że cnotą jest oszczędzać pieniądze cudze. 

Grzeralts
9 lutego 2024 09:07

@Ewangelia dla osób fizycznych - 05.02.2024 (5 lutego 2024 10:11)

Zdrowie jest darem Boga, wprost wynika to z tego fragmentu Ewangelii, ale i z wielu innych. Jak wielkim, odczuwa zazwyczaj ten, kto je akurat stracił. Ale wystarczy Go dotknąć, a można zdrowie odzyskać. Tyle, że najpierw trzeba chcieć Go dotknąć, na dodatek rozumiejąc, że dar to nie handel.

Grzeralts
6 lutego 2024 06:57

@Wszystkie moje bakterie (2 lutego 2024 19:32)

Oczywiście. A i tak nierozstrzygnięta pozostaje lokalizacja duszy, która szeroko rozumiany umysł przynajmniej współtworzy.

Grzeralts
5 lutego 2024 06:48

@Wszystkie moje bakterie (2 lutego 2024 19:32)

No właśnie trudno było to przeczytać wtedy. A i tłumaczenie mocno archaiczne nie ułatwiało współczesnemu czytelnikowi (chociaż literacko było lepsze niż aktualne). Oczywiście Slocuma najlepiej przeczytać w oryginale - dopiero wtedy widać, że w sumie umiał pisać, przynajmniej jak na amatora ;) 

Grzeralts
5 lutego 2024 06:46

@Kogo interesuje seks z nastolatkami? (2 lutego 2024 09:28)

Zbieranina plemion już jest, mamy zresztą do tego naturalną, dziejowo zakorzenioną skłonność. Tak się natomiast tworzy społeczeństwo przyszłych poddanych. Czyichś. 

Dlatego zastanawiam się nad restytucją ruchu monarchistycznego - przynajmniej sami sobie wybierzemy, czyimi poddanymi zostaniemy. Tylko monarcha musiałby być pochodzić z rodu odpowiednio wysokiego. Bo inaczej królem zostanie Kwaśniewski. 

Grzeralts
3 lutego 2024 08:20

@Wszystkie moje bakterie (2 lutego 2024 19:32)

Na łóżkową walkę z patogenami jeszcze kapitan Joshua Slocum, koniecznie. Wtedy trudno było to przeczytać po polsku, teraz jest już dostępne dobre polskie tłumaczenie. 

Ale ja nie cierpię być chory, choć uwielbiam nie chodzić do pracy ;) 

Grzeralts
3 lutego 2024 08:06

@Końcewo czyli mój koniec Świata (26 stycznia 2024 17:03)

A żeby było ciekawiej Końcewo wcale nie jest na końcu, tylko na początku (Śniardw) ;) 

Grzeralts
27 stycznia 2024 07:46

 Poprzednia  Strona 2 na 387.    Następna