-

Grzeralts : Technikalia okiem biologa.

Komentarze użytkownika

@"Wygląda na to, że wygraliśmy..." - uzupełnienie (28 października 2023 18:38)

Sęk w tym, że nie trzeba było nic wielkiego robić, najwyżej dobrze (i po cichu) obwarować status quo. To byłoby dosyć trudne do ruszenia i możliwe, że w jednej kadencji nikt by tego zepsuć nie zdołał. Teraz zostanie to zrobione w pierwszym jej roku, sam zobaczysz. Bo nie tylko pootwierano furtki, ale i nagłośniono solidnie temat. Dramat polega na tym, że w mojej ocenie to nie była żadna dywersja, tylko po prostu niewydolność intelektualna. 

Grzeralts
4 listopada 2023 09:19

@"Wygląda na to, że wygraliśmy..." - uzupełnienie (28 października 2023 18:38)

Ano niestety. Więc rządzący nie mają żadnego ciśnienia, żeby taką systemową opieką nad niepełnosprawnymi organizować i finansować. Skoro nie mają ciśnienia, to i niespecjalnie coś w tym kierunku robią. Obojętnie z jakiej formacji by się nie wywodzili.

Ale zakażemy sobie aborcji. A co?! Że nic się w realnej liczbie aborcji nie zmieni? Furda, my za to pójdziemy żywcem do nieba za taką piękną wierność nauczaniu JPII... Szydzę z bezsilnej złości, może to niezbyt ładnie i niezbyt chrześcijańsko, ale trudno mi inaczej. 

Ja tu widzę analogię do mojego konika, czyli BRD - po zmianie w PoRD całe media huczały, jak to poprawiliśmy znacząco bezpieczeństwo pieszych dając im pierwszeństwo. Abstrahując od tego, że realnie wdrożona zmiana prawna nic takiego nie przewidywała, pi ...

Grzeralts
1 listopada 2023 09:27

@"Wygląda na to, że wygraliśmy..." - uzupełnienie (28 października 2023 18:38)

Ad1. Oni i tak to zrobią, oczywiście. Ale ułatwiono im procedurę i wydeptano ścieżkę. Sprawa będzie szybka i łatwa. Na dodatek to jest obłuda (ew.podlana głupotą) - bo realna ilość dokonywanych aborcji się nie zmieniła. I to też było od początku wiadomo.

Ad2. Właśnie nie liberałowie, tylko my, Polacy. A zwłaszcza mieniący się katolikami. "Oddanie" babci, czy niepełnosprawnego dziecka do "domu opieki" jest u nas, w dowolnym praktycznie środowisku traktowane jako czyn haniebny niemal. Matka ma się zarąbać na śmierć i już. I nie chodzi o to, że nie ma - bo jeśli ma życzenie oddać swe życie takiej sprawie, to jej prawo i wola. Ale system i społeczeństwo nie mogą jej do tego zmuszać. A realnie zmuszają.

Grzeralts
31 października 2023 06:48

@Ruszył werbunek na kapusiów (30 października 2023 08:06)

Sama definicja "rozdawnictwa" to obraza dla intelektu. Moim ulubionym pytaniem do sarkających na 500+ było, czy wiedzą jak wyglądają dodatki na dziecko w Niemczech? Praktycznie nie zdarzyło się, żeby ktoś miał w ogóle jakieś pojęcie, jak to wygląda w innych krajach. Również ci z aspiracjami do ilorazu. 

Grzeralts
31 października 2023 06:42

@"Wygląda na to, że wygraliśmy..." - uzupełnienie (28 października 2023 18:38)

Ale aborcji nie da się całkowicie zakazać. Ona w pewnych szczególnych wypadkach musi być dopuszczalna/niekaralna w państwie, które mieni się być sprawiedliwym i chrześcijańskim (nie chciałbym tego w szczegółach dyskutować, ale rozumiesz o co chodzi). I w tym momencie powstaje problem, jak to zrobić w sposób prawnie poprawny. Nasz taki nie był. Ruszono rozwiązanie, które działało przez wiele lat i pierwszą rzeczą, którą wczorajsza opozycja zrobi będzie doprowadzenie dzieła naszych zelotów do końca. Finałem będzie legalizacja aborcji w dużo szerszym zakresie niż do tej pory. Co wprawdzie w ilości zabijanych dzieci niewiele zmieni, ale mocno utrudni np. sprzeciw sumienia.

Co do opieki instytucjonalnej: niestety, to jest wola społecz ...

Grzeralts
30 października 2023 06:38

@"Wygląda na to, że wygraliśmy..." - uzupełnienie (28 października 2023 18:38)

Kudahrusie, po pierwsze:

w Polsce nie ma żadnego praktycznie instytucjonalnego wsparcia dla osób opiekujących się niepełnosprawnymi, tzn. nie istnieje państwowy system, który by to wsparcie w całości mógł przejąć, gdyby takiego opiekuna zabrakło. I jest to, mimo deklaratywnego chrześcijaństwa ewidentna wola większości społeczeństwa. Choć pewnie nie ma wśród tej większości ludzi opiekujących się niepełnosprawnymi. W tej sytuacji jakiekolwiek bezwzględne zakazy aborcji i tym podobne pomysły są jawną hipokryzją, niestety (pomijając, że głupotą, może czystą, a może opartą na jakimś grzechu). I z całą pewnością nie przysparzają głosów, nawet wśród chrześcijan realnych, nie deklaratywnych.

Po drugie:

Tzw. kompromis aborcyjny od sam ...

Grzeralts
29 października 2023 08:28

@Dlaczego demokratyczną opozycje trzeba pokonać „jeb12345” demokratycznymi metodami? (19 października 2023 15:32)

Niestety, JK reprezentuje niefajnych. I to z własnej woli, a wbrew woli niefajnych niekiedy.

Grzeralts
21 października 2023 07:31

@O korzyściach płynących ze zdrady (20 października 2023 09:55)

4 lata. To aktualna długość tych nóg.

Grzeralts
21 października 2023 07:27

@Dlaczego demokratyczną opozycje trzeba pokonać „jeb12345” demokratycznymi metodami? (19 października 2023 15:32)

Naszym głównym problemem jest, i mamy to gdzieś w mentalu mamy zapisane, że w wyborach chodzi o wybranie lepszego elektoratu. W związku z tym łatwo się nas dzieli na grupy "tych fajniejszych". A potem to już hulaj dusza. Oczywiście nie wolno dawać publicznych pieniędzy "niefajnym", a nie daj Boże dawać im jakieś synekury. Więc rządzi tu sobie w zasadzie kto chce, aby kupę "fajnych" zebrał wokół siebie, a gdzieś na końcu i tak czeka Katarzyna z Fryderykiem Wilhelmem. 

Grzeralts
20 października 2023 06:42

@O Janosiku, ukraińskiej tradycji i świętym oburzeniu (26 sierpnia 2023 08:55)

Obawiam się, że pod Grodziskiem bohaterka przez nią grana spostrzegłaby też pierwotną puszczę bezlitośnie wycinaną przez pisowskich siepaczy. A może nawet pierwszy raz w życiu zobaczyłaby krowę? Oczywiscie brudną, bo trzymaną w nieeuropejskich warunkach przez ciemnego wyborcę PiS.

Grzeralts
26 sierpnia 2023 10:15

@Błędy, które można popełnić rozpoznając depresję (28 lipca 2023 14:35)

Dokładnie, mechnika samochodowa i medycyna to zawody pokrewne. Pewnie dlatego, że w człowieku jest zasadniczo podobnie z tym mechanizmem i mózgiem (mózg jest nawet całkiem ten sam), tylko mechanizm dużo bardziej skomplikowany, za to znacznie słabsze narzędzia do dyspozycji. 

A najtrudniejszy do uniknięcia jest błąd 6. bo systemowo wspierany i niejako oczekiwany przez klienta/pacjenta.

Grzeralts
30 lipca 2023 08:28

@Pisarze z zadyszką (27 maja 2023 09:06)

Mam bardzo proste kryterium osobiste: da się to czytać z przyjemnością, czy nie. Bartosiaka się nie da. A jeśli ktoś z jakimś tam talentem i warsztatem literackim pisze tak, że nie ma przyjemności z czytania tego, to i on sam nie miał przyjemności z pisania. Czyli wykonywał pracę zleconą.

Grzeralts
30 maja 2023 06:59

@O artystach prawdziwie niezależnych (7 maja 2023 08:47)

Szkoła obecnie nie uczy uczyć się i nie pomaga w wyborze drogi życiowej. Wprowadzanie do tego konstruktu wartości chrześcijańskich nie pomoże ani konstruktowi, ani wartościom. Wręcz przeciwnie raczej. 

Grzeralts
8 maja 2023 06:33


@O wspólnocie (30 kwietnia 2023 08:25)

My mamy zupełnie inną tradycję. Z zasady odporną na tyranię. Jedynym innym krajem na świecie, który ma ją co do istoty podobną, są Stany Zjednoczone. Jesteśmy po prostu wspólnotą wspólnot. A spoiwem jest wzajemna korzyść. Ekonomiczna i nie tylko. Różnica jest taka, że USA stworzyła myśl protestancka, a nas katolicka. Ale idea ogólna jest taka sama i, poniekąd wprost wywodząca się z Ewangelii.

Grzeralts
3 maja 2023 07:51


@Mamy kraj, czyli rozważania o turystyce (2 maja 2023 09:00)

Dokładnie tak, mamy przepiękny kraj. W którym żyją naprawdę sensowni ludzie, przyjaźni i gościnni. Na dodatek przez przynajmniej pół roku mamy najlepsze na świecie warunki pogodowe do życia dla osobnika gatunku homo sapiens.

Grzeralts
3 maja 2023 07:46

@O wspólnocie (30 kwietnia 2023 08:25)

Tak, ale to były wspólnoty lokalne. Często rywalizujące ze sobą zresztą. Historycznie nie mamy struktury społecznej takiej jak np. na Wyspach, czy w Niemczech. 

Grzeralts
2 maja 2023 08:19

@O wspólnocie (30 kwietnia 2023 08:25)

Obawiam się, że czegoś takiego nie było u nas nigdy. Kościół tej funkcji też nie pełnił, w każdym razie nie na naszym terytorium. My w ogóle nie dochowaliśmy się społeczeństwa w nowoczesnym rozumieniu, pozostajemy wspólnotą klanową. Czyli poniekąd zrzeszeniem szeroko rozumianych rodzin. Jest to nasza słaba i zarazem mocna strona. Dopóki nie istnieje żadna familia zdolna zdominować pozostałe, Polska jest trwałą entropią, czyli w jakimś sensie ewenementem na skalę światową. 

Grzeralts
1 maja 2023 09:21

@Czy powstrzymywanie przed samobójstwem jest formą uporczywej terapii? (27 kwietnia 2023 18:59)

Samobójcy to są w zasadzie bez wyjątku ludzie chorzy psychicznie. I mówię to z empirii.

Grzeralts
30 kwietnia 2023 07:49

 Poprzednia  Strona 5 na 387.    Następna